Wie ik ben

Hands on Interim verandermanager/ organisatieadviseur gericht op bedrijfsoptimalisatie. Ik ben gespecialiseerd in het aansturen en doorvoeren van prestatieverbeteringen, procesoptimalisatie en begeleiden van het management/medewerkers bij implementatie- en verandertrajecten.

Ik sta in mijn kracht bij het oplossen van knelpunten en het stroomlijnen van de processen.

Time 2 Improve is ontstaan vanuit de overtuiging dat het anders kan, opgericht door Onno Bergsma. Ik werk nauw samen met diverse adviseurs vanuit mijn netwerk. Door deze manier van werken beschikt Time 2 Improve over een breed scala aan expertise en ervaringen.

Onno Bergsma: “De laatste jaren is het mij steeds meer opgevallen dat managers en ondernemers vaak alleen met het management problemen proberen op te lossen. Ik verbaas me hier ten zeerste over en ben er van overtuigd dat u in samenwerking met uw medewerkers een beter resultaat behaald.

Afgelopen 12 jaar heb ik als organisatieadviseur bij verschillende organisaties opdrachten uitgevoerd. Zowel voor de rijksoverheid, het onderwijs, de gezondheidzorg, de zakelijke dienstverlening als in verschillende branches binnen het Midden en Klein bedrijf. Centraal bij deze opdrachten stond het ontwikkelen van de organisatie om daarmee de positie te versterken. Voor een samenvatting van de opdrachtgevers zie het portfolio of LinkedIn

De meeste bureaus werken vanuit vast omlijnde kaders. Ik heb echter de afgelopen jaren gemerkt dat juist maatwerk en flexibiliteit het verschil kan maken om een organisatie te laten groeien. Iedere organisatie is anders en vraagt om een andere aanpak.

Na een wereldreis heb ik in de zomer van 2013 zelf de kaders losgelaten en mijn dienstverband omgeruild voor het ondernemerschap. Op deze manier ben ik in staat opdrachten flexibel uit te voeren en projecten op te pakken waarin ik persoonlijk geloof. Daarnaast zorgt het zelfstandig ondernemerschap dat ik meer balans heb tussen mijn werk en privéleven en geniet ik intens van kleine alledaagse zaken.

Als gedreven adviseur en manager heb ik een natuurlijk gevoel voor organisatieverbeteringen en het naar een hoger niveau tillen van een organisatie”.

Ik onderscheid mij van andere adviseurs, doordat ik:

  • Op een gestructureerde manier werk, en toch flexibel en pragmatisch ben;
  • Resultaatgericht werk: advies is geen doel, maar een middel;
  • Geen dikke rapport schrijf;
  • Op maat adviseer en kan schakelen op alle niveaus in de organisatie;
  • Beschik over brede ervaring binnen verschillende branches;
  • Samenwerk met de betrokken medewerkers en management;
  • Vooraf heldere prestatieafspraken maak.

Kernwoorden: Resultaatgericht, samenwerken, proactief, ontwikkelgericht, pragmatisch ingesteld, luisteren, verbinden, probleemoplossend, anders denken en doen.